Casper dansar Limbo...

I dag var det ingen vanlig träning på Habilitering för Casper. På den lätt leriga Sagoängen på Galgberget väntade några ivriga hundar på lika förväntansfulla och ivriga barn. Fast egentligen var nog vi föräldrar mest förväntansfulla. För det lät så spännande att få träna motorik och balans tillsammans med hundar. Personalen hade satt upp en bana med olika utmaningar. Både för barnen och för hundarna. 
Här blev det slalom. Tyvärr så blev det inte så där jättebra foton. Varken hundar eller barn var stilla en sekund. Jag får erkänna att jag hann inte med och hade lite problem med inställningen på kameran,
Ska du eller jag krypa först? Hunden My var lite försiktig.
Casper fick krypa först.
Du måste gå fot annars får du inget godis.
Här blir det Limbo med hundarna. Eller åtminstone hopptävling.
Törstig blir man.
Hunden fick springa långt men kom så fint när Casper kallade.
Casper tyckte att det var superkul idag. I natt sov han hela natten med sin andningsmask och det gjorde att han var full av energi och han var så duktig. Rullstolen hade han bara en liten stund och då fick han hålla i kopplet och hunden var tränad att gå bredvid en rullstol. Man blir ju så sugen att skaffa hund. Jag har ju alltid haft hund och när man ser den positiva effekten på Casper så blir ju inte suget mindre precis. Men man jobbar ju för mycket och det kräver mycket att ha hund. Vi får nöja oss med hundträning på habiliteringen men tyvärr så blir det bara tre gånger.
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

Kanske det är extra roligt med habiliteringens hundtränande om man inte har en egen hund :-)
(tänkte va lite positiv där :-) )
Jag har sett sån där träning på nära håll och det är helt underbart vad det kan göra!
Här hos oss behövde vi bara en liten kanin för att göra underverk :-)
Kramar i mängder!

2013-01-09 @ 21:11:12
Postat av: Carina

Casper önskar sig en kanin, jag hoppas att hans pappa köper en i så fall, är nöjd med kanin efter en viss stampe

2013-01-10 @ 14:33:09
Postat av: Carina

Casper önskar sig en kanin, jag hoppas att hans pappa köper en i så fall, är nöjd med kanin efter en viss stampe

2013-01-10 @ 14:33:09
Postat av: Moncan

Jag får väl ta med mig Balder och komma ner och hälsa på ;-)
Kaniner är jättehäftiga Carina. Man får ha tålamod bara och ligga på golvet och sprattla :-)
Stampe var också jättego! <3
Förresten så får han fortfarande Patricia att träna sitt gående eftersom hon vill gå till hans grav ibland :-)
Kramar!

2013-01-11 @ 19:10:28
Postat av: Carina

Du är så välkommen hit. Med eller utan kanin. :)

2013-01-13 @ 20:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0