Vår och trädgård...

Tänk så fort tiden går. Våren står runt hörnet och smyger sakta framåt. Vissa dagar är solen stark och varm. Man slänger av sig jackan men så fort solen går i moln så huttrar man. Jag har varit ledig i fyra härliga dagar och har nästan varit ute från morgon till kväll. Jobbat och slitit i trädgården med en yxa och halv slö såg. Det låter kanske jobbigt men det har varit så roligt.
Det blev en hel del som Jörgen får åka till tippen med :)
En himla massa fula träd och buskar.
Så blev väl bättre? Får försöka låna en motorsåg och få ner alla stubbar och lägga på jord
och fixa till det lite snyggare.
Här stod en jättestor taggig buske som jag fick ta fram stora tjocka vantar att få bort den med. Fick slita som ett djur. Fick hjälp att ett ex som kom förbi och få bort hela stubben. Man får uttnyttja den man kan. Jag ska lägga stenar längts in för man ska inte ha jord intill väggen. Har jag lärt mig.
Inne har ju jag och Casper planterar kryddor och tomater.
Titta så fint det börjar bli av Caspers tomater. Snart dags att plantera om.
 
Studsmattan har åkt fram och Jasmine tror att det är sommar och tar av sig kläderna hela tiden. Idag var hon lite förkyld. Jag har mycket mer att göra i trädgården och vi har även inne att göra. Fast det tar tid allt. Roligt är det i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

Pyssla medan det är roligt! Jättefint har du gjort! Jag tyckte det var så kul och gjorde en massa när vi flyttade till huset, men sen tog lusten och orken stopp. Här ute på landet är det ju inte katastrof, men jag får nog lust igen nån gång.
Som sagt jättefint har du ju gjort Carina. Hejja!
Kram från Moncan

2015-03-23 @ 19:57:05
Postat av: Carina

Tack Moncan.

2015-03-25 @ 18:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0