Bläckfisk sätter skräck...

Sitter och avnjuter en paella på lunchrestaurangen
idag. Gott och smakar som vanligt. Helt plötsligt
upptäcker jag något fasansfullt. En bläckfisk arm.
Usch så äckligt, sugpropparn syns och allt. Hade ingen
aning att den skulle innehålla bläckfisk. Tappar helt
aptiten och hämtar en kopp kaffe. Trycker ner bläckfisk
armen i servetten. När jag kommer tillbaka har mina
snälla arbetskamrater fiskat upp bläckfisk armen.
Lagt den snyggt och prydligt på en servett på min tallrik.
När jag upptäcker denna oväntade sak får jag lov
och erkänna att jag hoppade högt och gallskrek.
Hela matsalen vänder sig mot mig. Jobbarkompisarna
viker sig av skratt. När jag lugnat mig skrattar jag
så tårarna rinner. Vilken chock. Hämnden är ljuv.
Annars har jag städat och handlat. Mikael dyker upp i
morgon. Har köpt lite champagne. Måste ju fira mitt
bil köp.

Usch för bläckfisk...

Kommentarer
Postat av: Monica

Hahaha, fy sjutton! Jag skulle ha reagerat precis likadant. Jätteäckligt ju! Samtidigt gôrroligt!

2010-04-16 @ 07:09:44
Postat av: Carina

Ja jätteäckligt men får erkänna lite kul.

2010-04-16 @ 07:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0