Isaberg och jag behöver AKUT hjälp igen...

I går åkte jag och barnen till Mikael i Gislaved.
Tillsammans åkte vi sedan till Isaberg.
Där fanns en jättekul lekplats.
Lite picknick och lek. Mycket fint i Isaberg.
Fast det låg något hemskt kvar i backarna.
Snö. Saknar verkligen inte snö.
En mysig helg med Mikael och hans barn.
Annars har denna vecka varit kantad
med en mamma med pms och en trotsig
fyraåring som testar alla gränser som finns.
Får säga att det är ingen lyckad kombination.
Man är inte van att lilla Casper som alltid
följ mig som en siamesisk tvilling plötsligt
blir en busig kille. Fast idag när vi kom hem
var han inte på lika busigt humör. Hjälpte
mig att tvätta altanen och rensa rabatterna.
Lugn och go.
För ett tag sedan fick jag många bra råd hur jag
skulle få honom att klä sig och det funkade
ju bra. Nu behöver jag fler akuta råd.
Det är våra matsituationer.
Han kan inte sitta stilla. Far upp och ner.
Måste röra och fingra på allt.
Bankar med porslinet och slarvar.
Jag har provat med belöning och straff.
(Inte se på tv fungerar bäst)
Men just nu funkar inget.
Från bvc får man en broschyr om hur fyraåringar
fungerar så det är väl en jobbig ålder.
Men man kan ju bli tokig när han inte sitter stilla.
Så hjälp mig nu med era goda råd.

Jättekul lekplats, både för stora och små.

Försöker fånga Sara på bild när hon gör volter.
Jag var inte snabb nog.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej där!

Jag är ju helt emot straff så jag är nog alldeles fel person att sticka ut hakan...

Och jag vet inte alls om mitt råd är bra eller vad du tycker eller så...

Men jag provar att knysta nånting...

Ta bort tallriken så fort han går från bordet och säg att när man går från bordet har man ätit färdigt... Nästa gång lägger du upp jättelite på hans tallrik och för varje gång som han sitter kvar och äter upp så berömmer du som bara den och så kan han få lite mer (bara lite i taget så han inte behöver misslyckas) och så massor med beröm.

Om det inte funkar med beröm för att han vill vara tvärtemot så säg ingenting istället.

Vet inte alls som sagt. Men jag tror han har en massa spring i benen helt enkelt :-)

2010-04-25 @ 20:59:00
Postat av: Carina

Jag brukar ta bort tallriken när han går ifrån. Mest är det att han ställer sig upp hela tiden och skramlar med porslinet som stör mest.

Ska prova och berömma mer. kram

2010-04-25 @ 21:27:36
Postat av: Anna

Håller med Monica, aldrig staff. Ignorera när han ställer sig upp och skramlar med porslinet, det är uppmärksamhet han är ute efter och får han inte det, så tröttnar han nog efter ett tag. Bit ihop en vecka eller två så lugnar han sig säkert. Barn är barn helt enkelt och dom har sina perioder då dom ska testa gränserna, men det går över.

Ska jag ta hem öronproppar till dig och Jasmine?

2010-04-26 @ 12:20:05
Postat av: Carina

Tack för alla råd. Ska testa och ignorera, ja ta hem lite öronproppar,

kram

2010-04-26 @ 16:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0