Hur korkad kan man bli, julstök och talibaner...

Ibland kan man bli förvånad hur korkad man kan vara.
Hör mig själv tacka jag till att jobba extra i helgen.
Hur dum är jag? Jag har ju jätteont i nacken och det
finns ingen möjlighet att jag orkar jobba mer än det
jag gör. Vi har kris med personal och jag ville bara
vara snäll. Men tar mitt förnuft till fånga. Fick ringa
och säga återbud. Hur kul var det. Verkligen korkat
gjort. Men ibland tänker man inte efter.
I fredags åkte vi till Mikael och hade en mysig kväll.
Elin skulle spela innebandy på lördagen och då
åkte vi hem och började julstöka.
Jag plockar fram tomtar och städar i ena hörnet.
Casper sätter om tomtarna och stökar till efter mig.
Tar lite tid att få ordning på allt. Men nu är tomtelandskapet,
granen och det mesta gjort.
Inte alla julklapparna färdiga ännu. Har några kvar att köpa.
När vi var på stan och eurostop i fredags så kommer det
en liten Grinchen fram i mig. Ni vet den lilla gröna
figuren som hatar julen. Finns det något jobbigare
än att gå runt i affärer med en kissnödig unge och
den andre hungrig och massa människor överallt?
När vi åkte hemifrån hade vi precis ätit och varit
på toan. Hur kan det bli så akutnödläge på en
knappt timme? Stressade som en galning för att hinna
en massa ärende innan vi åkte till Mikael.
I dag försökte jag få bort min Grinchen inställning
och tog på mig en tomteluva och spelade julmusik.
Julstökade och en viss harmoni har infunnit sig
här på Gäddvägen. Plastgranen står så grön och grann
i vardagsrummet.
Barnens favorit julmusik är just nu Sean Banans
Gott nytt jul. Men det låten väcker många frågor.
Som vad är en taliban. ( Han sjunger jag är din
snälla taliban)Hur förklarar man vad
en taliban är på rätt sätt? Vi googlade och
hitta flera sidor om talibaner. Så nu vet
vi allt om allt om talibaner.
Gott nytt jul till er alla.

Jasmine, Sara och Casper.

Jag som tomte.



Kommentarer
Postat av: Monica

Hoppas att det som bestämdes förra året gäller även i år för jag har inte köpt några julklappar till er i år. Jag uppfattade ju inte det där förra året att det skulle va så men nu hoppas jag vi gör lika i år och så hoppas jag att inte Patricia har köpt nåt heller, men det vet jag inte.

Idag har jag gått omkring på coop i kristinehamn i tre timmar för att köpa några futtiga julklappar till mina barn. Det tog så lång tid för att distrahera mina panikångestattacker.

Men jag ska skärpa mig nu. Jag ska aldrig mera ha några såna attacker.

2010-12-21 @ 19:10:03
Postat av: Carina

Hoppas att det går över.

Vi har inte köpt klappar till er heller.

Kram

2010-12-21 @ 20:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0