Måste få dissa...

Kan reta mig på när folk tar ens parkeringsplats.
Om man kommer till ett äldreboende och det står
SJUKSKÖTERSKA med stora bokstäver varför
envisas med att låna den parkeringsplatsen?
Finns väl en anledning till att man behöver den.
Om din sjuka mamma ligger med andnöd vill
du inte att sjuksköterskan ska komma fram
snabbt utan att leta efter parkering? Det som retar
mig mest är dessa taxichaufförer som tror att
de äger rätten till att stå vart de vill.
Flera gånger i veckan för man be de flytta sig.
De ställer sig så man inte kan komma varken
ut eller in. Jag måste få dissa folk som inte
respekterar ens parkeringsplats.
När jag ändå dissar kan jag får göra för de som beklagar
sig för att ha dåligt med pengar. Då gäller
de inte fattiga och ensamstående. Utan gifta,
samboende, eller par. Säger bara en sak:
NI HAR TVÅ LÖNER ATT LEVA AV! Vad gör ni av
era pengar? Jag är stolt över att jag inte har
något bostadsbidrag, inget underhåll eller
socialbidrag. Lever bara på min lön.
Nu i juletid hör man hur folk beklagar sig
från höger till vänster. Självklart har
folk rätt att beklaga sig om man verkligen
har dåligt med pengar. Jag ska inte döma
andra. Men kan inte hjälpa att jag undrar.
Får väl hissa något också.
JAY: min nya idol. Håller tummarna för
honom.
Varit hos Linda, en mammaledig arbetskamrat
och tittat på hennes nya tillskott Alice i eftermiddag.
Trevlig och roligt att träffa henne. Hon hade
så himla mysigt hus och vilken härlig
hund. En av de största hundarna jag träffat.
Mastiffen Doris.
Ikväll kollar jag på idol. Mikael är på julbord
och dyker upp i morgon. Inga barn hemma men ska
på deras gympa uppvisning i morgon. Spännande.
Bytte ut några foton på min fotoutställning idag.
De ville att de skulle vara kvar över jul.

En åsna får symbolisera de som lånar andras parkeringsplatser.





Kommentarer
Postat av: Bo Strömer

2010-12-11 @ 00:56:53
Postat av: Carina

???

2010-12-11 @ 10:45:55
Postat av: Monica

Ja ibland måste man få reta upp sig på allt möjligt. Det där med taxibilar som gör som de vill och ställer sig på sjuksköterskeplatser låter ju helflängt!



Gnälla över att det är dyrt med julklappar förstår jag mig inte heller på riktigt, man får ju anpassa grejerna till plånboken helt enkelt. Det finns prylgalna människor som köper julklappar för hur mycket pengar som helst och inte tror jag deras barn är lyckligare för det...



Visst är det synd att ni inte kommer upp Carina. Vi kommer att sakna er väldigt mycket. Men vi får försöka träffas vid nåt annat tillfälle sen. Kanske Roffe och jag skulle försöka oss på att ta en tur nästa år nångång.



Kramar i massor från oss!

2010-12-12 @ 11:46:13
Postat av: Carina

Vore jättekul om ni kunde komma ner,

Möta våren i Halmstad kanske,

saknar er

Kram

2010-12-12 @ 19:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0