I råttornas tecken...

Man softar länge med en kopp kaffe på morgonen
och drar länge med allt. Men jag fick klipp gräset
igår i alla fall. Det är så lätt att tänka jag gör det sen.
Sedan hopar sig allt. Blir stökigt hela tiden. Ungarna
plockar fram och springer ut och in med saker.
Har ingen ordning alls.
I går kväll åkte ungarna till sin pappa.
Passade då på att träffa min jobbarkompis Lena.
Vi skulle ut på fotocykel picknick. Vi hade tänk oss
havet men eftersom det var så blåsigt blev det stan.
Vi gick på historisk stadsvandring istället.
En timmes rundvandring i Halmstads historia.
Mycket trevligt. Kommer tänka varje gång när
jag går på bio att det ligger folk under fötterna.
Det har ju varit ett gammalt kloster.
Sedan åt vi Lenas goda sallad och drack vin.
Vi fick genast sällskap av två söta råttor.
Pasta gillade de starkt. Morötterna gick inte
hem. La upp en liten film på youtub om
råttorna. Sök på carinasfilm så hittar ni den.
Eller länken på facebook.
En mycket trevlig kväll. Inte så många foton.
Men kul ändå.
Förhoppningsvis stranden idag. Träffa grannarna
och ha lite barnkalas då de inte kan vara med
på söndag. Jasmine fyller år nästa vecka.

Varför ska det alltid var med någon som ställer dumma frågor
och är lite besserwisser? Men guiden var jätteduktig och parerade
den äldre herres korkade frågor bra.


Denna duvan finns i Norre port

Denna råttan finns i norre katts park. Mätt och glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0