Presskonferans och intervjuad i radio...

Vaknade med lätta fjärilar i magen. En pirrig dag framför
mig. Inte för att jag skulle vara huvudpersonen. Men en
bricka i spelet. För ett tag sedan kom jag på en ide.
Tänkte först på en dagens ros i tidningen. Men så såg jag något
annat. Landstinget Halland delar ut ett personalstipendium
för någon som gör något extra utöver det vanliga arbetet.
100 000 kr får man i pris. Tog upp med mina arbetskamrater
om vi inte skulle nominera vår underbara läkare
Efstratios Chrysoulakis på Nyhems vårdcentral. Alla tyckte
det var en bra ide. Jag skrev ihop några rader och skickade
in. Tack vare vår nominering så fick han priset. Han blev så
glad. Så nu har vi varit på Nyhem, jag Aniko och Barbro och deltagit
i presskonferens. Svarat på frågor från press och jag blev intervjuad
i radio. Ska bli så spännande att läsa och höra om det.
Jag är så glad att våra skrivna rader från Öster gav en helt
underbar person 100.000 kr. Gissa vad han säger att han ska göra
med pengarna? Förutom tårta till Öster ska han se till att pengar
går till fonder som gynnar verksamheten för dom äldre.
Helt otroligt vilken människa han är.

Greken...


Aniko och Barbro med delar av pressen.

Kommentarer
Postat av: Edyta F

Vad underbart! Du är härlig Carina!

2010-06-10 @ 12:35:40
Postat av: Helén Aspegren

Helt underbart, fantastiskt! Såå bra att du kom på detta med nomineringen. Utan agerande så har man ju inte chansen. Hälsa doktorn som verkar vara såå fin och ger pengarna där de verkligen behövs. Lycka till på er vårdcentral i fortsättningen. Allt Gott!

/ Helén.

2010-06-10 @ 12:36:48
Postat av: Annelie

Vad kul, Carina!Fler kloka initiativ behövs och det är så härligt att höra att klyftan mellan landsting och kommun kan överbryggas!

2010-06-10 @ 14:18:36
URL: http://novistillexpert.bloggo.nu
Postat av: Monica

Härligt gjort. Bravo!

2010-06-10 @ 18:17:27
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

Tack alla. Det har varit fantastisk kul att få glädja någon på detta vis.

2010-06-10 @ 19:23:10
Postat av: mamma

Du är en stjärna det är så fint att lyfta andra människor.Stratos är verkligen värd priset. När man blandar humor, kunskap, ödmjukhet, intresse mmmm. så blir det en fantastisk läkare för patienten att möta.

2010-06-11 @ 06:54:17
Postat av: Carina

Oj fina ord. Tack "mamma"

2010-06-11 @ 08:53:28
Postat av: Solveig

Haha glömde byta "mamma" är Solveig men det har du väl räknat ut.

2010-06-11 @ 22:08:51
Postat av: Carina

haha kände på mig att det var du. Kram "mamma" Solveig.

2010-06-12 @ 08:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0