Drama på hög nivå...

Ja man kan ju få hjärtat i halsgropen av mindre saker.
Hade precis hämtat Casper på dagis och är på
väg till Jasmines fritis. På Fyllinge vägen möter
vi en polisbil på utryckning med blinkande lampor.
Självklart blir man ju nyfiken men bilen är på väg
motsatta hållet in mot fyllinge centrum, Ok skrytsamt.
Finns en pizzeria, skola och bibliotek. Jag fortsätter
gäddvägen fram och in på Jasmines skola.
Då ser jag polisbilen komma in på skolan
och parkerar precis utanför dörren där Jamsine
är. Snacka om tankarna far igenom huvudet.
Blåljus och poliser. I går var Jasmine den enda
kvar på skolan. Vad har hänt?
Samtidigt som man är jättenyfiken.
Vi går mot polisen och ut kommer Jasmines lärare och Jasmine.
Jasmine rusar fram till polisen och frågar vad som
händer. Jasmines lärare vet inget och börjar
prata med polisen.
- Vi har fått larm om krossade rutor.
Man blir ju lite förvånad. I mina tankar var mord
eller kidnappning minst. Krossade rutor med
blåljus. Ja så fungerar polisverksamheten tydligen.
Om det hade varit på en bank eller på en guldaffär hade jag förstått.
Men en skola.

En sammanbiten Stockholms polis.

Efter dramat tog fortsatte vi med handling på eurostop.
Vi har ätit ärtsoppa och pannkakor som Casper beställde till
kvällsmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0