Om en månad...

i morgon så är det julafton.
Känner ni hur paniken sprider sig?
Nu är det dags att ge sig ut och trängas
i affärer i jakten på de perfekta julklapparna.
Pengar som glider en ur näven.
Räkningar som läggs på hög.
I alla affärer sprider sig julsångerna
och etsas sig fast innan för pannbenet.
Bjällerklang bjällerklang...
Dags steka köttbullar och frysa ner.
Baka kakor på längden och tvären.
Visst är det härligt.
Panik brukar jag ha, stressar som en jojjo.
Lär mig aldrig. Får ångest av pengarna
som rullar. Ändå älskar jag julen.
Alla tomtar och ljusen. Nu när vi fått
snö så är infinner sig redan en pirrande julstämning.
Har redan gjort julkort.

Östra Stranden förra vintern.



Kommentarer
Postat av: Monica

Jag har inte fattat det där alls än... att det ska bli jul... Så när du nu skrev detta insåg jag att jag vet intenting om hur vi ska fira eller så...

Hur har ni tänkt er, kommer ni upp eller är ni i Halmstad eller åker till Mikael eller vad ska ni göra?

Stor kram!

2010-11-24 @ 09:20:00
Postat av: Mib

Kanske jag är ute på farligt vatten här nu.... men du har alla fall fått en award på min sida för jag tycker din blogg är så fin och bra :-)

2010-11-24 @ 14:05:00
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Carina

Tack Monica. Jag har barnen på julaftonsmorgon och kvällen innan. Sedan är det pappavecka. Svårt att åka någonstans tyvärr. Det blir halva dagen Halmstad sedan åka till Gislaved.

Kram carina

2010-11-24 @ 23:38:18
Postat av: Mib

Hoho! Vet inte om du förstod men du har alltså fått en award på min sida för jag tycker din blogg är så fin och bra :-)



2010-11-25 @ 18:36:13
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0