Shit vad rädd jag blev...

De stod helt plötsligt utanför min dörr.
Hade känt mig förföljd den senaste dagarna.
Okänd signatur har lämnat spår vid flera tillfällen.
Bankat på dörren och sedan stuckit
iväg.
Nu bankade det hårt på dörren igen.
Sakta vred jag upp dörrlåset.
Svalde och kunde höra mina pulsslag.
Vred snabbt ner handtaget och öppnade
med ett ryck.
Shit vad rädd jag blev.
Utanför hade ytterbelysningen slocknat.
Ur mörkret kunde jag urskilja deras
ögon. De stirrade på mig.
Svartklädda och håren stod på alla håll
och kanter.
Iskallt lämnade de fram en svart kittel och
skrek.
- Bus eller godis.
Jag hoppade faktiskt högt i kväll när några,
lite äldre barn knackade på.
Ytterbelysning var inte tänd och de så
riktigt läskiga ut. Jag skrek nog lite
när jag öppnade. Var inte alls beredd.
I går kom det två andra lite sötare häxor.
Eller en spiderman och en häxa.
Casper och Jasmine knackade på.
Jättesöta.
I helgen har jag varit jätteförkyld och varit
lite pms tjurig. Typiskt när jag och Mikael
skulle ha myshelg. Jag tror att han stod ut ändå.
Försökt att hålla humöret uppe så gått jag
har kunnat. En lugn helg har det varit.
Nu har busfröna anlänt och i morgon är dagis stängt.
Jag fick ta semester. Ska försöka fixa vinterdäck
till bilen. Ringa runt och kolla vart jag får
bästa pris.

Jasmine, min lilla häxa. Casper fastnade inte på bild.

Fick bli en bild på vovva som verkat ha sett det himla bra
programmet "så mycket bättre".
Di levas tolkning av sträck ut min hand är så himla bra.
Lika bra program i går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0