02.16...

02.16 var den sista gången jag tittade på klockradion.
Strax efter där har jag somnat. Vaknade sedan 06.25 till
tonerna av "working nine to five". Men mycket vånda
kravlade jag mig ur sängen. Det varma goa täcket ville
inte släppa taget om min halvmulliga kropp. Grusfyllda
ögon som inte ville öppna sig. Efter en varm dusch
släpade jag mig till jobbet. Första skrapet på bilfönsterna
hägrade. Men jag hade tur. Det var redan smällt.
Nynnades tonerna av working nine to five anlände jag till
mitt jobb och en kopp kaffe fick mig vaken och redo.
Att jag somnade så sent berodde på att jag kom hem sent
och var uppe i varv efter årsmötet med vårdförbundet.
Som den provocerande och upproriska person jag
är grillade jag vår vice förbundsstyrelsen Ingrid Frisk
med frågor om våra löner. Om ni inte vet så startade
jag sajten på facebook, " sjuksköterska söker jobb
minst 36 900 kr vill jag ha. Nu är det 7900 personer
på sidan. Arbetsgivare har gått in och erbjudit på min sida
40.000 kr i månaden till sjuksköterskor. Jättekul tycker
jag. Naturligtvis fick hon reda på detta på mötet.
Även ställde jag frågan om det inte är dags att bli
ett fackförbund i stället för ett vård-förbund. Jobba för
högre löner och bättre arbetsmiljö. Det är vad vi medlemmar
vill. Visst är det bra att vårdförbund påverkar vården. Men
är det inte andras ansvar? Eller har facket blivit något helt
annat? En helt annan roll i samhället?

Ingrid Frisk vc ordförande Vårdförbundet.
Efter jobbet idag åkte jag ut till Laxvik och gick en fotopromenad.
Grym vacker kväll.







Kommentarer
Postat av: Berith Gudmundsson

2010-09-29 @ 21:42:55
Postat av: Berith Gudmundsson

Du tar jättefina bilder!

2010-09-29 @ 22:04:48
Postat av: Carina

Tack Berit, du med.

2010-09-29 @ 22:07:44
Postat av: Solveig

Du har helt rätt Carina klart vi ska ha ett fackförbund. Avgiften skall ju inte gå till att forma vården för där kan ju medlemmarna ha olika åsikter hur det skall se ut. Du kanske borde starta en ny grupp på facebook. Det kanske är en anledning till att vi har låga löner.

2010-09-30 @ 20:35:27
Postat av: Carina

Solveig, håller med dig. Kanske starta en ny fackföreing.

2010-10-01 @ 09:23:00
Postat av: Bo Strömberg

Grymt snygga bilder!!!

Nu har jag länkat från min bloggsida till dig.

//Bosse

2010-10-02 @ 00:37:14
URL: http://www.bossesfoto.se
Postat av: Carina

tack Bosse, jag ska försöka lära mig hur man lägger upp länkar min sida med, Självklart skall din sida finnas med,

2010-10-02 @ 12:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0