Sårad igen för tredje gången...

Tappade fullständigt hakan på jobbet idag.
Min kära kollega påpekar för tredje gången
på kort tid om min vikt uppgång.
- Du har gått upp vikt va?
-Nu är det tredje gången på kort tid
som du påpekar det, svarar jag.
-Jaså.
Berättar att hon frågat om jag var gravid,
och om jag haft det bra på semester för
jag hade gått upp i vikt.
Förklarar att jag faktiskt blir ledsen.
- Varför då? Det är ju bra att ha något att ta på ifall
man blir sjuk. Det klär ju dig, ler hon.
Suck. Jag erkänner 3 kg har jag gått upp på ett år.
Känner inte att jag behöver banta. Bara röra på
mig mer. När jag gick till jobbet kände jag på
bra humör. Eftersom jag var samordnare så hade jag
mina privata kläder på mig. Min nya tröja. Den är ju
randig kanske därför jag såg tjock ut.
Nu har mitt självförtroende sjunkit några grader.
Men det finns ju värre saker än att någon påpekar om viktuppgång.

Så här ser jag ut idag i min nya randiga tröja.



Kommentarer
Postat av: Jonas Magnusson

Vad har hon med det att göra egentligen isf??? inget alls!!!!! Jag tycker du e alldeles lagom!!

2010-09-28 @ 17:23:23
Postat av: S

Du är jättevacker mamma!, Tydligen är din kollega inte särkilt vacker på insidan. Men det är du <3

2010-09-28 @ 17:46:53
Postat av: Berith Gudmundsson

Jag förstår precis hur du känner dig! Du är alldeles lagom. Kram.

2010-09-28 @ 17:55:14
Postat av: Anonym

du e bäst som du är!

2010-09-28 @ 19:46:00
Postat av: Carina

Tack, alla för era fina kommentaren. Nu mår jag mycket

bättre. Jag känner mig rätt lagom.

Kram till er alla,

2010-09-28 @ 23:32:23
Postat av: Monica

Klart att du är lagom!

Herregud se på mig! Och jag tänker inte ens ordet banta... ;-)

Jättesnygg tröja!

Kram på dig.

2010-09-29 @ 21:08:16
Postat av: Carina

Tack, Monica. Jag ränker inte heller på banta bara röra mer på mig, kram på dig med.

2010-09-29 @ 21:42:29
Postat av: Annelie EE

Mycket snygg tröja!

problemet ligger hos din kollega, inte hos dig! Men det ger henne inte rätt att sunka ner din vardag.

Du kanske skulle sagt:

Men oj, du börjar visst bli gammal och gaggig? (eftersom hon frågar samma sak flera gånger).

Och slutligen kontrat med: Oroa dig inte, det är gulligt med förvirrade tanter. Och vården är ju så bra nu mer. :-)

2010-09-30 @ 14:28:09
Postat av: Carina

Tack Annelie, Måste verkligen komma ihåg din kommentar

bästa jag hört på länge.

haha

kram

2010-09-30 @ 19:12:14
Postat av: Solveig

Carina vem är det som är så korkad och klumpig det undrar jag verkligen. Bra att du sa till. Hemskt att man inte får ha sin kropp för sig själv det är ju trots allt bara en bostad för själen.

2010-09-30 @ 19:51:49
Postat av: Carina

Solveig IB förstår du väl. Vissa är ju bara ärliga.

2010-10-01 @ 09:24:33
Postat av: Solveig

Hahaha.

2010-10-01 @ 10:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0