Fem års kalas och fotoklubben...

I går gick dagen i poesins tecken.
Jag lyckades att övertala Lena att följa
med till biblioteket och fem års kalaset där.
På scenen stod en mörkhyad killen i par
bleka jeans. Han läste innantill ur sin bok.
Några gånger tittade han upp och skrattade.
Lite taffligt framförande kändes det som. Men han
var bra. Underhållande och inte för djupa
dikter. Bandet som spelade under framförandet
var lite väl djupa för min smak. Skickliga som bara den.

Johannes Anyuru en av Sveriges duktigaste poeter.

Trummis i det djupa bandet, sorry glömt vad de hette.
När vi sitter och fikar dyker en gänlig ynlig upp med gitarren på
ryggen. Håret lite på svaj och vitt skägg. Nästa artist har anlänt.
Vilken underbar artist. Får erkänna att jag blev helt tagen på sängen.
Visst har jag hört hans låtar men aldrig ägt en
skiva av honom eller visste inte att han var så bra.

Stefan Sundström, så klart. Min nya idol. Vilka texter och skön
musik han bjöd på. Full av humor och improvisation.

Idag har det varit full ös med fotoklubben och årsmöte.
Nu äntligen finns vi. Halmstad fotoklubb. Jag är invald i styrelsen.
som suppleant. Kommer vara med på alla möten och fortsätta
i arbetsgruppen. Så himla kul. Mycket roligt jobb framför oss.
Förutom årsmöte så fick vi höra en föreläsning med Patrik Leonardsson.
En känd naturfotograf från Halmstad. Ofta när man ser och hör andra
fotografer tänker man att man bara ska gå hem och slänga sin kamera.
Man är liksom flera tusen ljusår ifrån fotografen. Samma sak är det
med Patrik och mig också. Men han var så himla inspirerande. Hans
humoristiska framförande och bilder så man bara häpnar.
Man fick liksom en kick av att bara vilja ut och fotografera.

Jag ska helt klart köpa någon av hans böcker när lönen dimper in.

Vår nya ordförande Rikard och sekreteraren Ulrika.

Vår nya Kassör Lena och Spike Spaider som är en del av valberedningen.

Casper dök upp på slutet och mediterade på scenen.




Kommentarer
Postat av: Mib

Åh Stefan Sundström! Jag bara äälskar den mannen! Mer till utseendet än hans låtar om jag ska va ärlig men låtarna är rätt bra också. Men han är så jäkla snygg! Nu är jag riktigt avis på dej :-)

2011-04-17 @ 21:26:11
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja han har sin charm, snyggare när han var yngre förstås. Hur mysig och bra som helst,

Kram

2011-04-17 @ 21:52:18
Postat av: S

En mörkhyad kille ?.......

2011-04-25 @ 11:13:51
Postat av: Carina

S ??? Kram

2011-04-25 @ 18:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0