Pungråtta...

Mina barn diskuterar:
- Vad heter känguruns barn? undrar Casper.
-Ingen aning, kanske pungråtta säger Jasmine.
-Nä de heter nog Ru, svarar Casper.
Det lät så himla sött. Pungråtta.
Jag har ingen aning om vad känguruns barn heter.
Någon som vet?
Vi var inne på loppis för ett tag sedan och då fastnade
han för en liten känguru för 10 kr. Han har släpat runt
den sedan dess. Lilla vovva har blivit övergiven.
Kanske inte helt för han får sova i hans säng fortfarande.
Men det är inte så ofta han får följa med till dagis.
Idag har det varit en helt underbar dag. Soligt
och härligt. Tyvärr hade jag lite pms och har väl
från och till blivit onödigt arg. Vissa dagar är bara
sådana. Sötsug, svullen och irritation. Ibland undrar man hur
många skilsmässor som blivit bestämda på pms
dagar. Borde finnas något piller man kan ta.
Ett, bli snäll piller.
Ungarna har varit ute hela dagen och jag fixat lite
med allt möjligt. Försökt att få tag på försäkringsbolaget
för i morgon kommer de antagligen och tar bort
makapären. Jag har liksom noll koll på detta känns det
som. Bara luddiga och svårtolkade svar. Stor suck.
Får försöka få tag på någon i föreningen i morgon.
Känns som någots har missats. Borde jag inte fått
beställa typ ett golv eller så?
Ikväll lagade jag lasagne och som man säger sjön suger.
Ungarna som varit ute och lekt åt som hästar.
Casper åt fem portioner. Jag hade dukat upp med
duk och servetter och vi satt ute och åt. De tyckte
det var så mysigt.

Mysigt va?

Denna bild har inget med dagen att göra. Dessa sitter i taket
på biblan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0