Bara 4 månader kvar till julafton...

Ja nu går vi mot jul, bara 4 månader kvar.
Själv är jag barnsligt förtjust i i Julen.
Kanske därför jag fick detta brevet idag.

Får erkänna att jag öppnade det själv utan att fråga min mamma
eller pappa. Tyckte det var lite jobbigt att skicka det till Värmland.
Brevet innehöll ett kontantkort till mobil. Bara reklam.
Lite kul tyckte jag.
Några julklappar har jag inte handlat idag.
Inte hittat några direkta guldkorn heller. Kanske lite sandkorn i hallen
efter ungarna.
Lagade så äcklig mat till mig själv och ungarna i kväll. Jag körde
lite Kajsa Warg man tager vad man haver. Fick slänga maten och
äta macka i stället. Inte ofta man lagar så äcklig mat.

Inget recept jag delar med mig precis. Kycklingfile, bananer champinjoner
grädde och curry. Något gick snett.
Man kan inte lyckas alltid.
På jobbet kom jag hem till en vårdtagare som jag vårdat för många
år sedan och inte träffat på länge, han kom med en himla trevlig kommentar.
- Oj vad kul att du har gått upp i vikt. Nu har du fått lite kvinnliga
former. Du var alldeles för mager innan. Nu har du lite bröst och rumpa.
Det var tydligen tänkt som en komplimang. Men ni som följer min blogg
vet ju att det inte är första gången någon påpekar min viktuppgång.
Blääääää. Måste ta tag i mitt liv och börja motionera.

Bilden tagen i lördags. Jag drar antagligen in magen men ingen redigerad
bild. Är man 42 år så får man vara nöjd. Men visst kan allt bli bättre.


Kommentarer
Postat av: Bente

He-he, du är rolig du

2011-08-24 @ 20:33:21
URL: http://www.bentesfotografi.se
Postat av: Jörgen

Du e fantastiskt vacker!!!

OCH lagar den godaste maten i hela världen. Tror inte på att det blev äckligt ;-)

2011-08-24 @ 20:52:37
Postat av: Carina

Ja livet blir inte roligare än man gör sig Bente,:)

Så gullig du är Jörgen. Mitt självförtroende är genast på topp igen.

2011-08-24 @ 21:00:24
Postat av: Camilla

superfin som du e!

2011-08-24 @ 21:35:14
Postat av: Carina

Tack Camilla :)

2011-08-24 @ 22:10:21
Postat av: Moncan

Waow vilken snygg design du har gjort! Dina fina bilder framträder mer nu tycker jag.

Tyckte det var kul med det där brevet! Hur har de tänkt egentligen, snacka om fel i hanteringen på nåt sätt!

Vad spännande att Cappe har börjat skolan. (förlåt min huvudräkning om jag har fel.... men det är förskoleklass va?)

Och du, nu ska jag prata ett allvarsord med dig här! DU ÄR INTE FET!!! När du hör såna där saker och tänker såna där tankar så i fortsättningen: JÄMFÖR ALLTID MED MIG! Då inser du snabbt att du inte är fet.

Fast jag förstår dina reaktioner (eller egentligen inte;-) ),

men jag har oerhört svårt för att höra sånt där. Även om jag vet att det är sant så har det mera med att göra att jag tycker att det är mitt eget problem och ingen annans. Och om folk dessutom pratar om det bakom min rygg så blir jag vansinnig när jag får veta det.

Jag har en jobbarkompis som för ett tag sen började prata med mig om operation och hon är med i viktväktarna. Strax innan hade jag börjat fundera på att gå med i viktväktarna men eftersom hon är med där så skulle det nu aldrig falla mig in....

Moncan-alltid-tvärtemot.... det är väl jag det... Haha, oj vilken utläggning det blev om det där. Ursäkta.

Men som sagt Carina, du är fin.

Kram från Moncan.

2011-08-25 @ 08:27:53
Postat av: Carina

åh Tack Monica. Du är också fin. Jag känner mig inte alls fet. Rätt lagom.

Casper börjar i nollan.

2011-08-25 @ 10:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0