Galleri Neiling,fotokonst...

Nu kommer jag inte bara veta vart Brogatan 13 ligger i Halmstad.
Jag kommer också veta vart Brogatan 48 ligger. Känner på mig att
det kommer bli ett ställe jag kommer besöka flera gånger.
För där har Galleri Neiling öppnat. Fotokonst är något man
främst kommer att satsa på. Jag och fotokompisen Lena
dök in på nyöppnade Galleriet, denna grå regniga måndag.
Lena försökte övertala mig att augusti fortfarande är en
sommarmånad. 14 plusgrader och blåst fick mig lite tveksam.
Förutom ungarna som svepte förbi i all hast så var vi ensamma
och betraktade bilder. Vernissagen missade vi i lördags men
vi fick en god inblick av den trevliga galleriägaren Krister Person
som berättade med stor inlevelse om bilderna.

Krister Person en ung sprudlande galleriägare med ett brinnande
intresse för fotografier.

Den som nu ställer ut sina bilder är Erik Berglin från Göteborg.
En ung fotograf som faktiskt gillar att vara framför kameran också.
Han använder sig av en analog kamera med självutlösning. 10 sekunder
har han på sig att fastna på bilden. Jag kan verkligen rekommendera
denna utställningen. Jag har självklart inte fotat en massa bilder
för det inte ju inte meningen att ni ska kolla här.
Besök nu den trevliga utställningen.

Lägg namnet på minnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0