Hur många...

Lingon finns det i rymden? Antagligen inga. Lyckades få
fel med filmtiteln i går. Sa till ungarna att vi skulle se
filmen "Hur många lingon finns det i rymden" De trodde
att de skulle få se en rymdfilm. Men filmen handlade ju
om glada hudiks gänget. De blev inte alls begeistrade
i filmen. Men det blev jag och Jörgen. Hur söt och trevlig film som helst.
Man fick sig en tankeställare. Just att gränser är till för
att rivas. Drömmar ska man leva upp till. Livet kan man inte
ta för givet. Även funktionshindrade kan göra mirakel.
Det härliga är ju att det bygger på en sann historia.
Så otroligt duktiga de är. Se filmen. Den väcker många
känslor. Min lilla son Casper ska snart till Göteborg och
göra sin muskelbiopsi. Vi har fått tid den 14-15 september.
Kommer bli lite jobbigt. Man vill ju inte att ens barns ska
ha det jobbigt. Sövas och ligga på sjukhus är ju inte
så kul. Oftast tänker man inte på att han har sin muskel-
sjukdom. Men visst kommer detta påverkas hans liv.
Inte kunna nicka en fotboll eller flyta på rygg. Jag har
försökt att lära honom att cykla men han vägrar att cykla
utan stödhjul. Vet ju inte om han kan lära sig det heller.
Snart ska han börja träna på habiliteringen igen. Får se
om de kan hjälpa oss. Casper är världens goaste unge.
Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra på skolan och
att han får det så bra som möjligt. För ens barn går man
gärna genom eld och vatten. Man oroar sig ständigt.

För den här tjejen behöver jag inte oroa mig för. Bara lite. Sofia
dök upp i går

Hon skulle träffa den här goa tjejen som heter Isabel.
Kul att få så trevligt besök.
Jag har besökt en himla trevlig och underbar person som heter
Solveig i kväll. Hon bjöd på goda scones på hennes
magnifika balkong med utsikt över nissan. Regnet smattrade på
den inglasade balkongen och svarta moln låg över Halmstad i kväll.
Men det var så mysigt med levande ljus och olivträd och ens stor kopp med te.
Ett riktigt guldkorn i vardagen.

Hon hade så fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0