Pysslar och pyntar...

Dagen har gått i julens tecken. Pysslar och pyntar.
Inte riktigt färdig men lite är på plats.

Ungarna och jag klätt granen. En fin liten plastgran. Några paket
under. Vem kan det vara till tro?
Ingen aning.

Det tradionella tomtelandskapet är också på plats.
I går gjorde jag revben och idag har Casper och jag stekt
julköttbullar. Han tyckte de var så goda. Jörgen och Wiktor kom en runda
och vi åt köttfärslimpa. Wiktor hade bakat med sin mormor och bjöd
på goda stuvor.

Lätt att hamna framför datorn.

Jörgen studerar julkokboken. Mycket gott vi ska göra till jul.
Häromdagen när Casper var sjuk och Jasmine skulle gå till skolan så sätter Jasmine sin barbiedocka på bänken i hallen och säger:
-Hon får sitta här och vänta till jag kommer hem igen.
- Jag ska ta hand om henne, säger Casper retfullt.
-Åh nej vad ska du göra med henne, undrar Jasmine oroligt.
- Jag ska bara se vilken klänning hon ser snyggast ut i, ler Casper,
En annan sexårig lillebror hade nog sagt något helt annat. Typ jag ska
klippa av henne håret. Min lilla Casper är för söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0