Räfsa och semlor...

Försöker övertala Mikael att det går precis lika
bra att skotta snö med en räfsa. Han håller inte
med och vill köpa en snöskyffel till mig.
Min snöskyffel försvann förra vintern. Har
inte saknat den förrän Mikael nu ville ut och
skotta snö. Min 92 åriga granne är alltid så
snabb och jag har inte behövt skotta.
Vi kom hem utan skyffel men med årets
första semla när vi handlade.
Lugn dag och visst känns det fortfarande
lite bittert att jag inte fick semestern jag hade
ansökt om. Skulle varit ledig till nästa
onsdag annars. Får väl hitta på något till
våren i stället. Hade jag varit rik så hade jag beställt
en resa till Turkiet. Pantade några flaskor och
det blev bara 116 kr. Visserligen har jag
några flaskor till att panta i förrådet.
Men det blir nog bara en bussbiljett till stan.
Man får vara glad för det lilla.
På jobbet blir en efter en sjuk. Tre stycken
gick hem i veckan. Förkylningar och vinterkräk.
Trodde att jag också var på väg att bli sjuk men
det var visst falsk hals ont. Köpte berocca för
att kurera mig.
Jobbar i morgon och på lördag. Sedan ledig till
onsdag så jag ska inte gnälla. Ungarna har fått
skridskor så det hade varit kul att åka lite då.

Fler än jag som blir glad när Mikael kommer. Han brukar ge fåglarna
lite mat. Nu har han räfsat en liten gång till trädet.


Kommentarer
Postat av: stefan

Det var duktigt av dig mikael

2011-01-06 @ 18:51:13
Postat av: Mikael

Jag är väl alltid duktig, det vet du :-)

2011-01-06 @ 19:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0