Voodoo och fåglar...

I går kändes det nästan som någon stack voodoo-
nålar i mig. För det kändes som nästan allt
gick på tok på jobbet. Superstressigt och jag
tappade bort en massa saker och fick spilla
tid på att leta. Sedan hade kär
kollega hade ställt en väska i vårt läkemedelsrum och
när jag böjde mig ner för att ta upp en sak
på golvet så stack jag mig på väskan. En kanyl.
Inte alls kul. Vet inte om den var använd och i så
fall på vilken patient. Fick åka och ta blodprover.
Får ta igen om 2 veckor och sedan om ett
halv år. För att se om det var blodsmitta.
Jättekul. Man blir rätt sur på en sådan slarvig
kollega som utsätter sina kolleger för
sådant.
Men jag och barnen fick en sedan mysig kväll
hemma hos Jörgen och Wiktor efter en strulig
dag på jobbet.
Barnen dök upp klockan 05.50 i går då deras
pappa skulle ute på fiskeresa. Så vi får
några bonusdagar.
I morse när jag vaknade så blev jag först
lite sur. Hade glömt mina byxor på
altanen. Var hemma hos en arbetskamrat i
i torsdag och grillade. De luktade lite grillat
så jag skulle bara vädra lite.
Naturligtvis har en liten fågel tagit sig in där.
Han har skitit på ett ställe. Var? Jo på mina
byxor så klart. Bara att slänga i tvättmaskinen.

Först blev jag arg men sedan såg jag...

Den måste fått miss-ägg.
Stackars liten. Det finns inget värre än att förlora ett barn.
Även om det inte var färdigt.
Så nu är jag inte arg längre.
Mina kondoleanser går också till min brorsdotter som har förlorat sin
älskade kanin. Så hemskt att förlora ett älskat djur.
Stackars Patricia. Många kramar till dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0