Snubbla på mållinjen...

Vi kommer upp på avdelning 62 och blir väl
omhändertagna. Casper är emlad på
flera ställen och blodprovstagningen går jättebra.
De sätter en venflon och han får inte äta.
Klockan 13.00 skall allt sättas igång. De ska
videofilmas och övervakas noga. Vi leker och
väntar. Klockan 13.30 dyker en läkare upp
och går igenom vad som ska hända. Casper
kopplas upp med blodtrycks manschett och
de mäter syrgasmättnaden. När läkaren
säger att de kommer ha antidoter i beredskap
eftersom man kan reagera på läkemedlet och
påverka hjärtat och andningen, då gungar nästan
marken för mig. Vilken tur att jag har Jörgens
hand att krama. Men då frågar läkaren om Casper
har astma. Ja det har han. Oj, det har de missat.
De ringer upp till Göteborg och pratar med
hans läkare. Efter en lång väntan avbryts allt. Han
får inte göra undersökningen. Den kan göra mer
ska än nytta. Han får göra en annan undersökning
i Göteborg i stället. Inte kul men skönt att han slapp
få dessa läkemedel. Casper åt fyra portioner lasange
när vi kommer hem. Hungrig och trött. Nu har vi varit
och köpt en ny leksak. För han förtjänar all uppmuntran
han kan få.

Casper och Jörgen hjälpte mig med min studioutrustning i går.
Jag övade familjeportätt i går. Jag skulle fota 3-4 personer. Men det
dök upp 8 personer. Det var inte lätt i min lilla studio. Men det var jättekul.
Ligger verkligen efter med mina bildredigerande. Blir att sitta mycket nu.

Provade en rödbakgrund i går. Gick inte så där jättebra.

Alla fick inte plats och den svarta bakgrunden blev bäst. Hoppas
familjen inte tar illa upp att jag lade upp bilden här. Hör av er i så fall
så tar jag bort er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0