Halleluja moment i andligt Beverly Hills

Till toner av New Orleans inspirerad gospels musik sitter
jag till bords och avnjuter en god middag tillsammans med
mina arbetskamrater. Stämningen är andligt,
ljuv och en behaglig doft av stearinljus sprider sig.
Historia efter historia om Oskarström avlöper
varandra. Chefens historia om sin praktikplats slår
nog det mesta. Hon blev bjuden på ugnsbakad havre av
sin handledare till middag. Bara det åt man. En handledare som sover ute i
sitt växthus med en elektrisk sovsäck. Tydligen är
Oskarstöm full av odödliga ikoner. 
Platsen som vi befinner hos på är unik. Vi är här för att avtacka
Britt-Marie som slutat. Hon bor på den sidan som kallas
för Oskartröms Beverly Hills i ett gammalt barnhem.
Man känner hur det förflutna sitter i väggarna. Ett
barnhem/dagis som drivits av katolska nunnor.
Ett helt fantastiskt hus med tre våningar.
Vi fick också besöka kyrkan som ligger utanför
huset. Britt-Maries vännina
råkar vara en helt fantastisk konstnär.
Karin Johansson som också en eldsjäl för nattcafet
för hemlösa i Halmstad. Hon och Britt-Marie ska
skapa en rekreation för behövande kvinnor.
Hela huset utstrålar en gemytlig och avkopplande
miljö. Överallt pryder Karins konst och Jesus ikoner.

Vi saknar dig redan Britt-Marie.

Karin Johansson framför sin helt underbara tavlan. Jag bara älskar
den tavlan.


Här kommer man kunna ta det piano...

Hitta tillbaka till livets pärlor när man gått snett i livet.

Här finns det eviga ljuset i kyrkan. En låga som aldrig kommer att
slockna.

En annan berömd Halmstad ikons tavlor pryder den katolska Kyrkan.
Erik Olsons så klart.

Ute trädgården kan man kanske få svar på sina böner.
När jag ser den här kommer jag och tänka på Madonnas låt like A prayer.
Life is a mistery...

Det gäller att hitta rätt i livets korridor.

En fantastisk inspirerande halleluja moment i Oskarstöms Beverly Hills
fast jag inte är religiös.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0