Hoppas att jag också...

Kan säga vid 93 års ålder att mitt liv har varit helt underbart.
Besökte en gammal dam i går på hemmet. Hon hade en
blågrå och sliten klänningsrock. Alldeles nya strumpbyxor och
ett par halksockar över. Med rosiga kinder strålade hon av
lycka och säger att hon haft ett helt underbart liv. Varit gift
med en mysig och den snällaste man kan tänka sig i
över 60 år. Hon ler kärleksfull när hon berättar om sin
bortgångna man. Man undrar då nyfiket hur får man ett
förhållande att fungera i 60 år? Ett enkelt svar har hon:
"man är snälla mot varandra". Är livet så enkelt att det
bara räcker att vara snäll? Hon har inte levt ett lyxliv i ett
vackert hus i Tylösand utan normal standard. Men hon har ägnat mycket tid åt
andra. Virkat plädar till välgörenhet. Rest mycket och
kvittrar glatt att hon har besökt över 22 länder.
Jag livet skall väll vara så. Enkelt och rakt. I går kände jag
mig som rikast i världen. Pizzamys och ostbågar tillsammans med
Jörgen och våra barn. Inget slår väl fredagsmys? Ungarna
hade kul med varandra och inget tjafs. Man behöver inte
så mycket mer.

En Kusin från Hollywood har dykt upp hemma. Hon har hjälpt mig
och ungarna att göra en fotosaga. Vi ska göra en saga om klockan.
Ett sätt att lära ungarna klockan.

Det kommer bli en dramatisk saga, med kanske till och med ett
kungamord. Vem kan vara den skyldige? Lugn tids nog är sagan
färdig. Vi har fler foton att ta.

Jasmine poserade vackert i ett träd. Hon fick visst låna kusinen
Hanna Montanas kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0