Ekarna...

Såg en underbar film i helgen. Simon och Ekarna. Kan verkligen
rekommendera den filmen. Bra med filmer som tar upp om andra
världskriget. Så viktigt att det inte glöms bort. När vi var små så
pratade man så mycket om det. Nu är det ett ämne som mer
och mer blir uttömt. Den handlade också om föräldrar, barn
och blodsband. Jag för min del vet att blod inte är tjockare än vatten.
Men en viktigt poäng är inte bli osams utan att reda ut saker. Känslofullt
när man är i den situation själv. Så tråkigt om någon dör innan man
kan reda ut gammalt groll. Fast bland har man gjort vad man kunnat.
Vill inte folk krypa till kors så är man tydligen inte värd det. Jag älskar
vederbörande ändå och ni vet vart jag finns. Min telefon är sällan upptagen.

Livets bäck?

Livet sliprar långsamt mot ålderdomen. Det går fort och ibland
långsamt. Gäller att ha rätt sällskap som ger dig skratt och trygghet.
Någon som värmer dig i kylan med kärleksfulla ord.

Ibland går man med strömmen och ibland mot. Provar nya
vinklar.

Oftast är det enkla och vanliga bäst.
Bilder från träff med fotoklubben häromdagen. Som vanligt jättetrevligt.
Lite trist för jag har fått tillbaka mina magbesvär och fick gå akut till
doktorn igen i fredags. Han har två teorier. Antigen någon form
av magkatarr och jag har fått prova en ny magmedicin eftersom jag inte
kunde äta losec. Eller så kan det vara typ en cysta på äggstocken.
Blir det inte bättre så får jag utreda det istället. Det kommer intervall
smärtor och jag kan må hur bra som helst i mellan. Men när det kommer
så är det inte kul.

Djurens värld är också grym. Stackars lilla Vanka som varken hon eller
Kalle kunde stoppa den elaka anden som dök upp.
Hon var inte alls med på detta.

De brydde sig inte om brödet grannflickan försökte locka de med.


Man kan inte ge upp att flyga drake för att vinden har lagt sig.
Bara att ge sig ut igen en annan dag. För i morgon är en annan dag.
Vem vet vilka möjligheter eller svårigheter vi möter i morgon.
Bara ni finns vid min sida.
I kväll blir det majbrasa i trevligt sällskap.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0