Att tänka ljus...t?

Då har vi haft ytterligare en toppenkväll med fotoklubben.
I onsdagskväll styrde jag min Skoda Fabia mot ett mörkt industriområde
precis vid flygstaden. Jag har varit där en gång förut i den kända
Halmstad fotografens Jesper Peterssons studio. Men inte lätt
att hitta i mörkret när man varit där på dagen. Trots att jag inte
körde som jag tänkt så hittade jag dit. Jesper som förövrigt
är brorson till Jörgen visade upp sin studio och sina mästerverk
tillsamman med en annan duktig fotograf Joakim Leihed.
Jag säger bra wow så duktiga de är. Jag var så
hänförd att jag glömde fotografera. Jesper är mode och reklamfotograf.
Han har fotograferat kändisar och nu senaste för gekås. Samtidigt
så är han konstnär. Han är bara så grymt bra. Sedan är
han himla trevlig och rolig också. Det blev en jättetrevlig kväll.
Jag lärde mig en himla massa. Ska köpa mig en ficklampa och
tänka ljus. Inser att jag har så mycket att lära mig och att det
är tusen ljusår på nivå till dessa grabbar. Men jag har roligt ändå
med min lilla kamera.

Jesper visar hur han tänker ljus. Denna bilden känner nog många igen.
Det är Jörgens pappa Ingemar som ställt upp som modell.

Joakim fotograferar och gör om bilder i HDR. Ni vet så att det nästan ser ut som
tecknat. Jag nästan skäms så dålig bild jag lagt upp men jag glömde
liksom bort att fotografera.
Annars har det varit jättestressigt på jobbet med övertid igen.
Var så utarbetad att jag började gråta när jag fick en enkel extra
arbetsuppgift. Det var liksom droppen som fick bägaren att rinna
över. Tur man har en pojkvän som en peppapp. Han är så underbar.
Känner att det blir en latmans helg. Nästa vecka jobbar jag två dagar
sedan har jag semester. Underbart. Blir en liten tripp till Värmland tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0