Trötthet, en hyllning och domedagen.

Det svider i ögonen och stegen känns som bly. Hela kroppen
är som en gelégubbe. Man kommer på sig själv med ett
evigt suckande och dåliga ursäkter. En abnorm trötthet likt
stormen Emil verkar ha svept över halva Sverige. Vem en man
pratar med så säger man likadant. "Jag är så himla trött" Kanske är
det avsaknaden av snö. Snön är ju vit och lyser upp vår tillvaro.
Terapi med ljus har ju alltid funkat. Ljusterapi känner ni väl till.
Själv har jag lagt på mig några extra kilon och just nu har jag
börjat minska på sockret. (Startade i går), Kanske min trötthet
beror på sockerberoende. Har ätit massor av godis den sista
tiden. Nu är det dags att ta tag i sitt liv. Vägra vara trött.
Försökte peppa mig själv i morse. Mitt mantra i huvudet löd.
"Jag är pigg och glad, jag är pigg och glad"
Efter morgonbestyren och en coma trött
Casper så var min energi redan slut när jag körde från fritis.
Men en kopp kaffe på jobbet så fortlöpte dagen rätts så hyfsat ändå.
Det går mot ljusare tidigare. Jag ska försöka bota min trötthet
med berocca. Fast jag var så trött att jag inte orkade åka och
handla. Men i morgon är en annan dag.
Många man möter klagar på tomma plånböcker nu efter jul också och inte
bara trötthet.

Ja man måste tänka positivt. Domedagen är snart här.
Fast jag tror att de har räknat fel igen. Det blir nog att köpa
julklappar i år igen.
En hyllning... vem vill jag hylla?

Sångerskan Adele. Hon är så himla bra. Jag bara älskar hennes
låtar. Låtar som someone like you, set fire to the rain. Hon var
den som sålde mest album förra året. Det förstår jag.

Oj där slank visst en bild på ett snygg par in. Jörgen och jag så
klart. En till bild från Nyårsafton.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Visst e d hääligt med positivism! :)

Tröttheten botar du med att dra ner på kaffe socker OCH Berocca! :) Puss, puss /J

2012-01-12 @ 21:17:58
Postat av: Carina

Nä inte dra ner, :)puss puss.

2012-01-12 @ 22:01:01
Postat av: Moncan

Vilket fint foto på er. Och jag måste hålla med om att Adele är kanonbra.

Känner igen de där mornarna med trötta barn.... Tänkte säga att de ju växer ur det, men så kom jag på att Chrille fortfarande är skittrött och skitgrinig på mornarna. Och tonåringar är ju inte att leka med.... haha.

Kram!

2012-01-13 @ 16:30:25
Postat av: Anonym

Vilket fint foto på er. Och jag måste hålla med om att Adele är kanonbra.

Känner igen de där mornarna med trötta barn.... Tänkte säga att de ju växer ur det, men så kom jag på att Chrille fortfarande är skittrött och skitgrinig på mornarna. Och tonåringar är ju inte att leka med.... haha.

Kram!

2012-01-13 @ 16:30:46
Postat av: Carina

Tack Moncan. Trötta barn eller tonåriga eller mammor är inte leka med. :) kram

2012-01-13 @ 17:02:15
Postat av: Lotta Alsbjer

Vilka fina bilder du tar!

2012-02-14 @ 11:56:53
Postat av: Carina

Tack så mycket Lotta :)

2012-02-14 @ 13:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0