Vilken hysterisk dag...

Alla dagar i ens liv kan ju inte vara bra. Idag har mitt tålamod
fått sig en prövning. Får erkänna att jag totalt flippade ut och
har varit onödigt hysterisk. Dagens i-landsproblem.
Började i morse. Vi skulle till tandläkaren. Jasmine har fått en
skadad tand som behövde dras ut. 07.10 skulle vi vara där.
Vi gick upp tidigt. Inga problem att komma upp. Men oj vad
klockan tickar på. Min son Casper är ju inte den snabbaste
på morgonen. Han skulle inte klä sig. Jasmine och jag var lite
lätt nervösa. Isen på bilen satt som snor eller tuggummi när vi
kom ut och skulle skrapa rutorna.
Men vi hann fram. Kom precis 07.09. Jasmine fick lite
lugnande för att klara av besöket. Hon blir fort drogad och ser
dubbelt. En pojke blir till och med tre personer. Kan inte gå
och jag får bära henne in. Hon väger 25 kg och som drogad
kändes det som ännu mer. Men hon är jätteduktig och tanden
kommer ut efter en hel del tårar. Tandläkaren säger att hon inte
kommer minnas något av besöket. Men hon kan fortfarande
rabbla alla namnen på de som blev uppropade i väntrummet.
Hon ragglar hemåt och pratar lite snurrigt efteråt. De sitter i
några timmar. Tv och dator är ju en
perfekt sysselsättning en sådan här dag. Men icke sa nicke.
Varken telefon, tv eller internet fungerar.

Jag säger bara en sak jävla tele 2.
Tandläkaren hade sagt att hon måste vara vaken.
Det enda hon ville göra vad ju att kolla på tv och
göra på datorn. Jag ringer till stadsnätet och de
har inga störningar. Ringer till tele2. Deras telefonköer
är hur långa som helst. Min mobil telefon krånglar.
Efter 18 minuter i kö så ringer den helt plötsligt upp
ett annat nummer. Provar igen. Kommer fram efter
15 minuter. Sitter med support i 35 minuter. Han säger
att mitt nätverkskort i datorn är sönder. När jag lagt på
så bara tänker jag. Det kan ju inte vara sönder. Tv och
telefonen fungerar ju inte. Ringer upp igen. Efter 6 minuter så tramsar
min telefon igen. Då får jag ett hysteriskt utbrott. Hoppas
Jasmine höll för öronen. Ringer upp igen och efter 12 minuter kö
så berättar jag med lugn röst mitt problem. En ny support.
Efter 5 minuter är problemet löst. Allt funkar igen.
Suck.

Jag blev så arg på min mobil så jag gick ner till affären och
beställde en ny. Vet inte om det är riktigt den jag har beställt som är
på bilden, jag får den nästa vecka. När jag står där med en försäljare
med talets gåva och försöker undvika att bli lurad så dyker en viss
person upp. En person som precis förlorat en kär släkting. Jag beklagar sorgen
och person vill inte släppa taget om mig. Håller så hårt och allt bara
kändes fel när försäljaren försöker ställa en massa frågor. Ungarna
som inte känner person ser ut som levande frågetecken. Försöker
få fram att jag kan ringa. Mina problem känns så små helt plötsligt.
Efter en hel evighet går vi vidare till leksaksaffären. Jasmine måste
ju få en present. Jasmine hon letar och letar. Svårt att bestämma sig.
Casper börjar helt plötsligt gråta och säger:
-Jag måste bajsa.
Tyvärr hinner vi inte in i tid på toaletten.
En liten olycka händer. Trångt och lite besvärligt med en tjock
overall på toaletten. Kalsongerna slängde vi. Det händer i princip
aldrig att han inte hinner på toan.
Ja en riktig hysterisk dag. Får hoppas att den blir bättre nu.
P,s bilderna ovan har jag inte fotat själv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte för att jag har så små barn i och för sig.... men det låter annars ganska likt mina dagar.... typ alla mina dagar... nä men nästan.... är hysteriska :-)

Kramar!

2012-02-01 @ 17:37:43
Postat av: Carina

Ja nästan alla dagar kan vara hysteriska.

Skriv gärna namnet nästa gång :) kramar

2012-02-02 @ 12:38:55
Postat av: Moncan

Haha, det var ju jag som skrev :-) Sorry, jag hade väl hysteriskt bråttom ;-)

Kram!

2012-02-02 @ 22:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0