Oförglömlig kväll och fotoutställning...

I går var det en så himla rolig eftermiddag och kväll. Vet knappt hur jag
skall börja skriva om den. Ömma fötter och lite huvudvärk idag men det
har varit värt varenda sekund.
Rusade från jobbet igår och skyndade mig hem och snyggade till mig.
Rafsade ihop de enda mynten till parkeringsautomaten jag hade och det räckte
precis. Bet mig i läppen och bad en stilla bön om vackert väder. Tillsammans
med affärerna på Nygatan så arrangerades en tvättlinjeutställningen.
Kända och okända utställare ställde ut sina foton och konstverk. Folket
på stan skulle utse en vinnaren.
Denna bilden kan inte alls visa hur det såg ut i går. Vi hade fått ihop så fina foton och
konstverk. Folket på stan uppskattade det jättemycket. Allt över förväntan. Nu sitter
Jörgen och räknar röster. Spännande och se vem som vinner,
 
Nu över till huvudvärken. Cider och Jazz så kan man sammanfatta det.
För ett tag sedan fick jag kontakt med min barndomskamrat Lotta från Värmland genom facebook.
Hennes pojkvän skulle spela med Rolf Wikström i Laholm och hon bjöd in oss till
den spelningen i går. Jättekul och få vara med på gästlistan.
Ytterligare ett ombyte och snabbt ner till Laholm.
Jörgen och Lotta med utsikt över Lagan.
Ja
Lotta ger pojkvännen en break leg puss innan han intar scenen. Tommy Cassemar som
har spelat med Electrik banana band, Ulf Lundell, Roxette, Lisa Nilsson. Ola Magnell ja
hur många strängar som helst på sin lyra har han.
I kväll stod han på scenen med Rolf Wikström. Hur skön snubbe som helst. Man har
ju hört hans låtar men jag har aldrig liksom tänkt på att gå på konsert med honom.
Han var skitbra. Denna man i sina bästa år klev upp på scenen och drog av sexig jazz
som kändes ända ner genom de svarta stövlarna och ut i tårna.
Härlig stämning bland kroggästerna dvs lantisarna i Laholm. Förlåt, jag har själv bott i Laholm
och känt mig som lantis så jag får skriva så.
Vem älskar inte detta ansikte med det härliga ansiktsuttrycken. Han blir liksom ett
med sin musik.
Längtan, kärlek och humor. Frågade Lotta om det var sant det han sa mellan låtarna
och hon försäkrade att han inte hittade på, t.ex. sms;et som blev en låt.
Tommy som under spelningen gav Lotta många kärleksfulla blickar och det gladde mig
så. Hon förtjänar så mycket. Jag är verkligen glad att jag fick träffa Lotta i går. Vi delade barndomsminnen och
gick igen vad som hänt i våra liv. Vi hann nog med 25-30 år i alla fall. Hoppas vi ses snart
igen. Kanske när vi kommer Stockholm...
 
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

Åh vad häftigt att hon kom ner till dig! Liselott alltså menar jag.
Och tvättlinegrejen var ju en kul idé. Hoppas det gick bra för dig!
Kram!

Svar: Vi vann inte men kul hade vi., kram
Carina

2012-07-20 @ 18:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0