Hyllning av Halmstadikon och bröllop...

Öppnar ytterdörren. I handen håller jag, trosor, paraply och min kamera.
Regnet öser ner och stressen stiger inombords. Det är ju dagen d. Kanske ska
förklara trosorna först. Glömde lägga i ett par i väskan som jag redan lagt
ut i bilen och rafsade snabbt fram ett par när jag skulle gå.  Tänkte sova hos Jörgen inatt.
Tillbaka till dagen D. Premiär fotografering
av brudpar. En jobbarkompis frågade om jag inte ville fotografera hennes
väninna som skulle gifta sig. Ett litet och enkelt bröllop med fest i trädgården.
Endast några bilder innan kyrkan fick jag förklarat. Det låter ju inte
så farligt tänkte jag. Några bilder i trädgården skulle jag väl kunna fixa.
Trädgården visade sig vara en gigantiskt herrgård trädgård och det
lilla bröllopet med 80 gäster var lika fint som ett vanligt bröllop.
Jisses så nervös jag har varit. Men himlen visade sig
från den bästa sidan. Inget regn och ljuset var kanon.
Jag fick till flera bilder som jag blev nöjd med.


Mer bilder får ni inte se. Bara ett litet smakprov. Lite svårt för det blåste
som bara den. Men de flesta bilder blev faktiskt bra.

Över till en hyllad Halmstad ikon.

Många känner igen den här bilden på Jörgens pappa. En reklambild som
figurerat på många ställen. Idag fyller han 90 år och vi firade honom
på restaurang Ocean Falkenberg.. Barnbarnet Ted hade gjort en video
om hans liv där självaste Oldsberg är speakers. Ingemar har ju satt
sina spår i idrottens värld. Varit OS kommentator och är en hyllad hjälte
i Drott. Man blir verkligen imponerad över hans liv. Jag hoppas verkligen
att denna film kommer visas på tv för så himla bra var den. Håller tummarna
att den kan bli publicerad. Ted som för övrigt satt i juryn och plockade
låtar för svenska schlager festivalen. De valde ju verkligen rätt
låt i år.

Jörgens pappa och mamma.

Söta Fanny.

Snygga Jörgen.



Kommentarer
Postat av: Moncan

Jättefina bröllopsbilder! Du är verkligen jätteduktig ju! Och att Jörgens pappa var en kändis var ju häftigt (fattade jag rätt nu...?)

Kram på er!

2012-06-07 @ 18:48:22
Postat av: Carina

Tack,ja han är en riktig Halmstad ikon/ kändis. Kram

2012-06-07 @ 23:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0