Livet på landet eller butik på landet...?

I går var det Sveriges nationaldag. Då kanske man skulle
bli lite sarkastiskt och dra upp saker som:
Vårbudgeten, stackars utförsäkrade, fas 3, barnmisshandel eller
hur svårt det är för gamla i Sverige som tvingas sitta i kissiga
blöjor och får städ var tredje vecka. Eller kanske ha lite synpunkter
på fattigSverige och Rosengård i Malmö. Men det tänkte
jag inte alls nämna. Utan i går var det en helt fantastisk
dag i Sverige och vi passade på att ut och fotografera flaggor.
Jag och Jörgen förstås. Vi skulle egentligen gå och hämta
bilen. Var hos Christer och Hoffi och drack lite vin dagen innan.
Jättetrevlig kväll förövrigt.
Var kanske inte meningen att det skulle ta 3 timmar att hämta
bilen.

Jörgen fick en mycket bättre bild än mig på denna flaggan.
Den bilden finns på facebook och Halmstad Fotoklubb sida.

Snygga var vi också dagen till ära. Jörgen hade målat fina flaggor på oss.(Min kan ni se på
facebook)

När vi fotograferat färdigt åkte vi ut på landet en runda.

Vi hamnade i en jättemysig retrobutik. Där hittade jag en gammal
kamera som jag köpte för 125 kr. Ska lägga upp en bild senare
på den. Jörgen hittade whiskyglas från 60-talet.

Vilka trevliga butiksägare, Amie och Gunnar. Kan verkligen tipsa
om den här lilla butiken. Ett besök i det förflutna. Här hittar du
pappas gamla kaffekanna och radio. Mammas 60 tals servis
och kanske mormors gamla potta. Eller morfars
lite undangömda Se tidningar. Dåtidens porrtidningar?

Pottan.

Gammla nallen.

Vem blir inte sugen på saft av denna reklamskylten.
Butiken ligger vid Heagård. Vi fortsatte naturligtvis ut till
Rikardos glassbar efter besöket.
Idag har lilla Casper fått sin rullstol eller inte riktigt den han ska ha
för den kommer inte förrän i slutet av juni. Vi har ju bara väntat
sedan 2 maj på rullstolen så jag blev väl lite irriterad när
jag pratade med habiliteringen idag. Helt plötsligt så fick
vi en rullstol på eftermiddag levererad till hans skola till och med.
Vilken tur att jag hade lite pms idag. Lönar sig att bli arg ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0