Perspektiv...

Dala Lama säger att när man tycker att allt är eländigt
så kan man alltid tänka att det finns alltid någon som
har det värre. Efter denna veckans händelser så har jag
fått lite perspektiv till mitt eget liv. Just denna vecka
har jag hör talas om flera olika tragiska människoöden
och det har fått mig att tänka om lite. Livet får man verkligen
vara rädd om. Speciellt sina medmänniskor. Alla förtjänar en
andra chans och ibland både en tredje och fjärde chans.
Jag försöker alltid ha en positiv människosyn. Försöker
se alla som goda och full av möjligheter.
Vi är alla unika men med olika förutsättningar.
Dags att begrava gammalt groll och jag är stolt över mig
själv som tog det första steget trots allt i en jobbig
situation. För när man hör talas om andra hemska saker
så kan ens eget liv kännas så enkelt. Varför försvåra
allt. Ni kanske inte hänger med i mina tankar med
allt kan man inte skriva om på en blogg. Ni får
tänka lite hypoteiskt idag.

I torsdags blev det jordgubbar och glass. Lite guldkorn i vardagen.

Casper fick gå till doktorn häromdagen för han fick en hudinfektion
och äter pencillin. Han valde en studsboll med smiles på. Han ville ju
ha samma på sin rullstol. Även om bollen var rosa så skulle han ha den.

Saknar mina små trollungar. I morgon är det mamma vecka igen.
Räknar timmarna. Ibland är de lite busiga när de kommer och jag kan
få skälla redan efter en halvtimme. Men jag älskar de så mycket ändå.
Förhoppningsvis kommer storasyster och hälsar på i veckan.
Lite trött idag. Var på en jättetrevlig middag igår med mycket god mat
vin och trevligt sällskap. Tack Hanna och Johan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0