En liten roadtripp to Värmland...

Ja det blev verkligen en helt sjuk liten resa till Värmland häromdagen. Då menar jag sjuk i bemärkelse sjuk. Jag vaknade i lördags helt genomförkyld. Åkte till apoteket och köpte berocca för att bli pigg. Packade väskorna och ungarna anlände från sin pappa. Jasmine röd om näsan och hostig. Casper smårosslig och det kändes inte jättekul att släpa med sig en massa halländska baciller upp till Värmland. Men mamma försäkrade mig att bacillerna var lika många där uppe. Vid två tiden slutade Jörgen jobbet och vi packade in oss i lilla Skoda fabian. Som helt plötsligt känns mycket mindre. Rullstolar och allt som skall med börjar ta plats. Tur att vi bara skulle vara borta några dagar.
Fartfyllda Bosse mötte oss med lek och bus. Mammas lilla busiga Jack Russel.
Snö och kusinen Krille hjälper till att bygga snökoja med barnen. Bosse vill busa med min bror Roffe.
Supersnygga Jörgen lyser upp så fint i snön.
Istället för rullstol så kan man ju bli dragen så här.
Blir man trött så vilar man sig bara lite i snön.
Lek med mig, säger Bosse.
En Jack Russel är mest i hoppande läge och inte lätt att fotografera.
Mammas fina växthus. Åh vad man längtar till sommaren.
Någon som kan gissa vad detta är?
Ungarna leker inomhus, Spelar så fint spel på sina mobiler och ipad. En alldeles för vanlig syn.
Fast Casper gör gärna trolleritrick med en kortlek. Se hur han lurar Jasmine. Hon är helt förstummad. Fast Jörgen verkar ha koll på hur han gör.
Vi hann också med en liten tripp till underbara morfar Lelle och Solveig.Där åt vi super god mat som vanligt. På kvällen slog lite kräksjuka och lite andra magbesvär till och resan hem var lite lång för vissa. Förutom alla sjukdomar så hade vi jättetrevligt. Min förkylning är inte över och jag har även ont i min nacke, Men jag jobbar endast fredag denna vecka så jag ska väl snart vara på bättringsväg. Resten av veckan får gå i lugnets tecken.
Vi avslutar med en pausfågel...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0