Stor sorg och saknad...

 De senaste dagarna har varit som ett töcken. När man tror att allt ska bli som vanligt igen så vänds hela världen upp och ned igen. Jörgens pappa som visserligen är 93 år blev bara sämre och sämre och drog i tisdags sina sista andetag. Halmstad har förlorat en stor idrottsikon. För Jörgens pappa var ingen mindre än Mr Drott. 1945 startade han en sportaffär som nu heter Team Sportia. Nästan alla Halmstadbor vet vem han var. Han har varit aktiv i Drott och så här skrev de på sin sida idag.
"Drott-legendaren Ingemar Peterson har gått ur tiden. Ingemar deltog i 152 av Drotts första 155 matcher! Totalt spelade han 465 matcher och gjorde 372 mål. Han har suttit i styrelsen i olika funktioner i hela 58 år, så epitetet ”Mr Drott” kommer verkligen väl till pass. Drotts tankar går till Ingemars närmaste och genom detta inlägg vill vi hedra en av föreningens största genom tidern"
Alla känner väl igen denna reklambild för Halmstad kommun på Ingemar som suttit lite här och var.
 
När vi besökte Ingemar på sjukhuset en dag i somras, så sa Casper när vi gått därifrån, att jag måste få hans autograf. I mångas ögon så var han verkligen en idol och som har satt sina spår i många personers liv. Att få höra om hans resor till Sydney och titta i hans klippböcker om OS var helt fantastiskt. Casper var så imponerad
och såg verkligen upp till honom. Barnen har varit helt förkrossade och över 4 år av barnens tid som vi har känt Ingemar har satt sina spår. Spelar ingen roll om att man är 93 år. Sorgen finns där ändå.
Julafton i vår förra lägenhet. Ingemar tyckte om att underhålla sin familj med tipsfrågor och höll gärna tal.
 
Nu får vi ta hand om Jörgens mamma som har förlorat sin älskade livskamrat. ( Inte bild från detta året.)
Jag får tacka för denna tiden Ingemar och tack för världens bästa sambo, din son Jörgen. Jag lovar att
ta hand om honom så gott jag kan. Jag älskar honom av hela mitt hjärta. Precis som Ingemar är han en godhjärtat och fin man.
Vila i frid Mr Drott, pappa och farfar. Du finns i våra hjärtan.
 

Kommentarer
Postat av: Eva molin

Hej Carina!
Jag vill be dig att ge Jörgen en stor varm kram från mig!
Jag vill också ge dig en eloge,för ditt trevliga sätt att skriva på din,Blogg.Jag fastnade på den idag!
Livets skola är tuff,men med en man som Jörgen vid sin sida går man lättare! Stor kram till er båda.

2015-07-24 @ 11:17:13
Postat av: Carina

Åh tack, många varma kramar tillbaka från oss båda

2015-07-24 @ 12:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0