Terapi och besatthet...

Just nu går jag och väntar på operation. Det blir den 8/6 som den onda struman som trycker på min luftstrupe och ställer till det åker bort. Just nu behöver jag inte sitta och sova utan det räcker med två kuddar under huvudet eller halvsitta. Jag har fortfarande svårt att sova och nätterna är jobbiga. Seg som en råtta under dagen men jag har hittat en bra terapi som nästan gått över i besatthet. Nämligen trädgårdsarbete. När vi flyttade in fanns inte en blomma i hela trädgård. Inget blommade utan allt bara tråkiga 70-tals träd och buskar. Det mesta stack man sig på. Ni minns väl väl framsidan.
Baksidan har in princip sett ut så här hela vägen.
Nu ser man staketet och visst mer insyn till grannen men trevligare.
Stenarna har vi hittat i trädgården. Ursäkta pallarna med det är en hund som smiter. Får fixa bättre sedan.
Fått de flesta blommorna av grannar och kompisar.
Ja det finns fler träd att ta bort.
Blomsterflickan Fiffi.
Havstema.
Så här ser det ut just nu på baksidan. Hade inte tänkt att göra något här i år. Men min besatthet fick mig att starta detta.
Hjälp, vi måste åka till tippen med allt. Där går gränsen för vad jag orkar. :( Någon som vill hjäpa till?
 
Potatis och jordgubbar.
Tomater och gurkor vill ut. Tyvärr blåste mitt växthus sönder i helgen. Tips på bra och bättre växthus?
Som inte kostar skjortan.
 Ja livet går framåt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0