Mordet på Galgberget...

När ni går eller springer runt på Galgberget har ni då hört de gråtande och viskande själarna i träden? Det susar i trädkronorna. Ibland kan man till och med höra barngråt. Förr i tiden hängde man folk på Galgberget. Så många själar som lever kvar där ute i skogen. Vi bor precis vid en gravhög här på Mickedala. Visste ni också att det har legat en kyrka vid Vittraskolan? Häromdagen när jag var ute och gick med Mille så grävde han upp ett gammalt skrin och när jag öppnade så flög något ur den. Jag blev så rädd att jag bara slängde den. Men efter det hände det mystiska saker här på Mickedala. Ni kanske har läst om det i Hallandsposten? En dam som hängde upp sina vita lakan på tork hittade de alldeles blodiga. Många har sett en gråtande flicka virra omkring...Ja ungefär så här startade vi vår mordgåta på Mickedala på vår Hallowenfest igår. Massa barn och några vuxna följde med ut i skogen och vi hittade en flicka hängandes i träd Vi var tvungen att rädda hennes själ och hitta hennes mördare. I vår källare hittade vi ledtrådar.
Herregud vem är detta?
Bland spindlarna låg en ledtråd.
Vågar man leta här?
Hjälp!
Det visade sig att det var zoombieprästen som var mördaren.
Han fick en dödlig kyss av döden och flickans själ kunde äntligen få ro.
Flickan fick sin docka med sig i graven också.
Några av gästerna. Glömde fotografera alla.
 Jätterolig och kanske lite läskig fest
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0